Skip to main content

FAQ

Op deze pagina hebben we de veel gestelde vragen over Ik fiets verzameld. Zit jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op door een mail te sturen naar info@fiets.nl.

Klik na het openen van de Ik fiets app op de knop REGISTEREN. In het scherm dat verschijnt vul je vervolgens een zelfgekozen gebruikersnaam in, jouw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. Eventueel kun je – indien je deze hebt gekregen – ook nog een groepscode invullen voor een specifieke uitdaging, maar dat is niet verplicht. Vervolgens volgen een aantal vragen die we je in het kader van het programma Ik fiets stellen. Tenslotte klik je op de knop REGISTREREN om de registratie te voltooien.

Je moet een smartphone hebben met Android 11 of hoger of iOS 15 of hoger. Je telefoon moet GPS hebben voor het bepalen van je positie, en je hebt een mobiel data-abonnement nodig.

De app werkt niet op een tablet of op toestellen zonder Google Play. Op bepaalde toestellen werkt de (automatische) rittenregistratie van de app minder goed. Check of er specifieke tips zijn voor jouw toestel in de FAQ onder Ik fiets app-instellingen. Blijf je problemen houden? Neem dan contact op met onze helpdesk (support@ikfiets.nl).

De app mag niet op meerdere toestellen tegelijk worden geïnstalleerd.

De Ik fiets-app is gratis beschikbaar in de Google Play Store en in de Apple App Store. De directe links vind je op deze pagina in de website. Je kunt ook direct naar de Store en zoeken op het woord ‘Ik fiets’ (van App uitgever Mobidot). Installeer vervolgens de app op je smartphone.

De laatste versie van de app is altijd beschikbaar in de Google Play Store (Android) en de Apple App Store (iOS).

  1. Open de Play Store of de App Store op je telefoon.
  2. Zoek naar de app via de Zoek-functie (= vergrootglas). Of vind hem bij de updates: tik daarvoor rechtsbovenin op je profielicoon.
  3. Android: Ga naar ‘Apps en apparaat beheren’ > ‘Updates beschikbaar’.
    iOS: Scrol omlaag en tik op ‘Werk bij‘ naast de app die je wilt bijwerken of tik op ‘Werk alle bij‘.

Als er een updateknop aanwezig is, is er een nieuwere update beschikbaar. (Als alleen ‘Open’ en ‘Uninstall’ aanwezig zijn, zijn er geen beschikbare updates.) Je kunt er ook voor kiezen om automatische updates op jouw apparaat toe te staan. Zo weet je zeker dat je altijd de nieuwste versie van de app gebruikt. Dit doe je als volgt:

  • Android: Tik in de Google Play Store rechtsboven op je profielicoon Instellingen Netwerkvoorkeuren Apps automatisch updaten > kies welke optie het handigst is
  • iOS: Tik op Telefoonstellingen App Store > zet ‘App-updates’ AAN.

Is er een probleem tijdens de installatie van de app? Verwijder dan de app en installeer deze daarna opnieuw.

De Ik fiets app is initiatief van Goedopweg. Het is een handige gratis app uitgegeven door  Mobidot B.V., die jou helpt vaker de fiets te pakken en fietsritten te maken in de provincie Utrecht. De Ik fiets app verzamelt daarom via jouw smartphone data over jouw verplaatsingen.

Aan de hand van deze gegevens kunnen we jou belonen voor de fietskilometers die je aflegt, fietsritten die je maak of jou als fietser sneller groen aan laten vragen bij een verkeerslicht.

Punten verdien je ook via bij jou passende persoonlijke uitdagingen. Je kiest zelf welke uitdagingen je aangaat. Zie je voortgang en verzamelde punten. Ik fiets daagt je van tijd tot tijd ook uit via groepsuitdagingen. Start zelf je eigen groep of wordt uitgenodigd om samen een uitdaging aan te gaan.

Door vaker te fietsen kun je dus punten verdienen. Je kunt deze punten vervolgens verzilveren in de Ik fiets shop. Je vindt hier leuke en interessante kortingen op producten bij winkels bij jou in de regio.

Ik fiets meet volledig automatisch en op de achtergrond hoe je reist en vergelijkt dat met jouw uitdagingen. Je hoeft verder niets te doen. Je trips verschijnen vanzelf. Hierdoor kun je in Ik fiets precies zien hoe je hebt gereisd de afgelopen tijd.

Ook stelt Ik fiets je af en toe een gerichte vraag over hoe jij het fietsen ervaart. Met jouw feedback kan in de provincie Utrecht de fietsinfrastructuur en -beleving nog verder worden verbeterd. Natuurlijk wordt het geven van deze mening weer beloond met extra punten!

De Ik fiets-app werkt met een zogenoemde “opt in”, waarbij je op vrijwillige basis toestemming geeft voor het verwerken van je verplaatsingsdata. De verplaatsingsdata worden door Mobidot b.v. verwerkt en door Mobidot op een veilige, afgeschermde manier bewaard in een Nederlands datacenter. Uiteraard werkt Mobidot volgens de nieuwe privacyregelgeving (AVG).

Je kunt er daarmee op vertrouwen dat op een correcte manier met jouw gegevens wordt omgegaan. Zo worden de persoonlijke meetgegevens alleen voor persoonlijke doelen verzameld en verwerkt. Je hebt zelf de controle over welke ritten worden gemeten. De persoonlijke verplaatsingsgegevens worden verder nooit aan derden verstrekt. Je hebt daarnaast altijd het recht om de over jou verzamelde gegevens in te zien, deze te laten aanpassen of te laten verwijderen.

Lees hier het privacyreglement van de Ik fiets-app voor meer informatie.

Ja, dat kan. Tijdens het gebruik van de Ik fiets app zal de registratie van verplaatsingen automatisch op de achtergrond plaatsvinden. Indien je wilt dat de app niet meer meet, dan kun je uitloggen. Let erop dat je in dat geval ook geen punten meer zult verdienen met uitdagingen. Je zult daarna opnieuw moeten inloggen om het meten weer automatisch te starten.

Uiteraard registreert de app ook niet als de telefoon uit staat en begint de app (automatisch) pas weer zodra je de telefoon weer opstart.

Wil je tijdelijk niet dat er gemeten wordt? Gebruik dan de pauzeknop (icoontje pijltje) rechts bovenin in het scherm Overzicht.

Voor een goede werking van de app is het belangrijk dat de GPS functie van je telefoon aan staat, en dat de app toegang heeft tot de GPS. GPS kun je aanzetten via je telefooninstellingen.

Kijk voor meer informatie over jouw toestel bij Ik fiets app – instellingen in onze FAQ.

Het beste is als je GPS gedurende de hele dag aanstaat. De app is zo gemaakt dat de GPS alleen wordt gebruikt als je reist. Zo wordt de batterij optimaal gespaard.

Het kan zijn dat je GPS toch tijdelijk wilt uitzetten. De kans is dan wel groot dat je later vergeet GPS weer aan te zetten. Daarom is in de Ik fiets app in het scherm Overzicht rechts bovenin de pauzeknop (icoontje pijltje) beschikbaar, waarin je kunt aangeven of je de meting tijdelijk voor 1, 3 of 8 uur wilt stoppen. GPS staat dan tijdelijk ook uit. Na de pauzeertijd start de registratie van je ritten weer automatisch.

Ook is er in deze pauzefunctie de mogelijkheid om het meten voor onbepaalde tijd te stoppen of opnieuw te starten.

Als je de wifi ingeschakeld laat, kan je telefoon zijn positie bepalen op basis van de wifi-netwerken die het in je omgeving detecteert. Het is dus noodzakelijk dat je de wifi aan laat, zelfs als je op dat moment niet met een wifi-netwerk verbonden bent. Op die manier leert de telefoon frequente locaties kennen en kan de app bepalen wanneer je van locatie wijzigt.

Wanneer je wifi gebruikt, verminder je ook het batterijverbruik en ondersteun je GPS-systemen om een nauwkeurige locatiebepaling te krijgen. Daarom raden we aan om de wifi altijd aan te laten staan en stuurt de app je meldingen als je wifi uitschakelt.

De Ik fiets-app werkt met sensoren in de telefoon, waaronder GPS. Hierdoor gebruikt de app extra stroom tijdens jouw ritten. Dit is helaas niet te vermijden.

De Ik fiets-app is echter zo ontworpen dat de sensoren alleen worden gebruikt wanneer nodig. Zoals tijdens een verplaatsing. Reis je niet, dan verbruikt de app bijna geen stroom. De app is zo gemaakt dat je in principe een volledige dag je telefoon kunt gebruiken zoals je gewend bent, terwijl je reisgedrag toch goed wordt geregistreerd.

Reis je veel? Meer dan 4 uur per dag? Neem dan een oplader mee om de batterij eventueel tussentijds op te laden. Sowieso raden wij aan om de telefoon thuis op te laden, zodat je met een volle batterij de dag begint.

Uiteraard kun je het meten altijd zelf pauzeren om je batterij te sparen of vanwege privacy.

Ja. Om jouw ritten goed te kunnen verwerken, zoekt de Ik fiets app regelmatig contact met de database van Mobidot. Hiervoor is een dataverbinding nodig. Daar waar geen wifi-verbinding mogelijk is, zal via jouw provider verbinding moeten worden gemaakt. Daarvoor heb je een data-abonnement nodig.

Ja, maar heel beperkt. Circa 1 Mb per dag. Je hebt voor het verzenden van de gegevens en het snel kunnen lokaliseren van je telefoon een dataverbinding nodig.

Je hoeft de Ik fiets-app na de eerste keer opstarten niet meer aan of uit te zetten.

De Ik fiets-app herkent op basis van de sensoren in de smartphone (waaronder GPS) jouw ritten. Jouw ritten verschijnen dan ook automatisch op je app. GPS en wifi zijn noodzakelijk voor het nauwkeurig kunnen registreren van de ritten en moeten dan ook Aan staan. Een internetverbinding via wifi of mobiele data is nodig om jouw ritten door te kunnen sturen naar de database voor verdere verwerking.

Ritten verschijnen gewoonlijk automatisch na een rit binnen een uur op de app, zichtbaar in de schermen Overzicht en Mijn ritten. Dat kan in voorkomende gevallen wat langer duren, bijv. bij een slechte Internetverbinding. Je kunt de schermen Overzicht en Mijn ritten ook handmatig verversen door het toepassen van ‘pull to refresh’. Dit doe je door in deze schermen je vinger over het beeldscherm naar beneden te trekken. Hierdoor wordt de app ververst met de laatst beschikbare gegevens en zie je jouw ritten.

De Ik fiets-app is zo gemaakt dat het, zo goed mogelijk, jouw gebruikte vervoersmiddel van je rit al automatisch invult. Bovendien leert de app van jouw verplaatsingsgedrag. Soms worden ritten door het systeem dan ook later op de dag nog gecorrigeerd. Per rit kan je, zo nodig of zo gewenst, het vervoersmiddel van de rit zelf aanpassen (bijvoorbeeld als je de rit niet met de bus, maar met de e-fiets hebt gemaakt). Het systeem leert van jouw correcties. Dat werkt het beste wanneer je bij elke rit eventuele fouten corrigeert.

Om het vervoersmiddel te corrigeren selecteer je in de schermen Overzicht of Mijn ritten de betreffende rit. Klik vervolgens op “Vervoersmiddel” en selecteer in de getoonde lijst het juist gebruikte vervoersmiddel. De wijziging zal automatisch worden opgeslagen.

Het beste kun je correcties aanbrengen aan het eind van de dag of via terugblikken op de vorige dag.

De Ik fiets-app gebruikt de nieuwste technologie en kennis om automatisch je ritten te registreren. De app moet echter balanceren tussen nauwkeurigheid van registreren en batterijverbruik. Hierdoor kan het voorkomen dat (delen van) de route tussen gemeten punten verkeerd wordt ingevuld. Of dat een plek vlak bij je werkelijke einddoel als bestemming wordt aangezien. Het is in de Ik fiets app helaas niet mogelijk om een geregistreerde route te wijzigen.

De Ik fiets-app gebruikt de nieuwste technologie en kennis om automatisch je ritten te registreren. Soms lukt dat niet of lijken meerdere mogelijkheden even waarschijnlijk. De app kan hierdoor verkeerd kiezen. Je kunt zelf het aangegeven vervoersmiddel corrigeren, wanneer het niet klopt. De Ik fiets-app leert van jouw correcties. Een volgende keer is de kans groter dat de app wel tot de juiste keuze komt.

Er zit vaak enige vertraging in het verwerken van de ritten. In de regel is binnen één uur een rit verwerkt en wordt deze automatisch in de schermen Overzicht en Mijn ritten zichtbaar. Wanneer er een slechte internetverbinding is kan dit iets langer duren. Je kunt deze schermen ook handmatig verversen door het toepassen van ‘pull to refresh’ binnen de app. Dit doe je door in deze schermen je vinger over het beeldscherm naar beneden te trekken. Hierdoor wordt de app ververst met de laatst beschikbare gegevens en zie je al jouw gemaakte ritten.

Is de rit na een dag nog steeds niet zichtbaar? Dan is deze helaas niet automatisch geregistreerd.

De Ik fiets-app is en blijft een technologisch hulpmiddel. Het kan gebeuren dat de app soms een rit mist en niet registreert. Bijvoorbeeld bij heel korte ritten kan de Ik fiets app onnauwkeuriger zijn of wordt de rit zelfs gemist. Ook kan een rit worden gemist doordat bijvoorbeeld de batterij leeg is, of de telefoon is vergeten mee te nemen.

Bij een goede werking van de Ik fiets app worden alleen incidenteel ritten gemist. Komt dit vaker voor, dan is er een andere oorzaak. Dubbelklik op de homeknop van je telefoon. Swipe de Ik fiets app weg (wegslepen over het touchscreen). Open daarna de Ik fiets-app opnieuw.

Controleer ook of je een zogenaamde powermanager gebruikt op jouw mobiel. Deze powermanager kan ervoor zorgen dat de Ik fiets app geblokkeerd wordt in haar werking. Je zult dan de Ik fiets-app moeten toevoegen in de ‘whitelist’ van apps die mogen meten op de telefoon.

Nee jouw gegevens worden niet gedeeld. Tenzij je zelf deze gegevens aan een beloningspartner geeft om een (loterij)prijs afgeleverd te krijgen.

Ja dat kan. Selecteer in het scherm Uitdagingen de uitdaging welke je wilt delen. Klik daarna rechts bovenin op Deelknop. Selecteer tenslotte in de getoonde lijst het social media-kanaal waarmee je je gegevens wilt delen.

Neem contact op met de Ik fiets-supportdesk (support@ikfiets.nl). Zij kunnen je verder helpen dit probleem op te lossen.

Om alle gespaarde punten over te zetten naar de Ik fiets-app op jouw nieuwe telefoon, heb je een Ik fiets account nodig. Is deze aanwezig, dan kun je de Ik fiets-app op jouw oude telefoon verwijderen en op de nieuwe telefoon weer installeren.

Vervolgens log je op deze nieuwe telefoon in met jouw accountgegevens. De gespaarde punten zullen nu automatisch worden overgezet naar deze nieuwe telefoon.

Helaas is het niet mogelijk om met één Ik fiets account op meerdere apparaten tegelijk in te loggen. Het systeem weet dan namelijk niet meer welke rit bij welk apparaat hoort, waardoor ritten niet of onjuist geregistreerd worden. Je kan dus bijvoorbeeld niet inloggen in de app op zowel je iPad als je iPhone.

Wat jammer dat je jouw Ik fiets account wilt beëindigen.

Je kunt de registratie beëindigen door contact op te nemen met de Ik fiets-supportdesk (support@ikfiets.nl). Al jouw persoonlijke gegevens zullen dan van de systemen worden verwijderd. Je ontvangt dan ook geen berichten van Ik fiets meer. Vergeet niet om na het afmelden, de Ik fiets-app te verwijderen van je telefoon.

Na afloop van de looptijd van het project Ik fiets, zullen al jouw gegevens automatisch worden verwijderd van de systemen.

Om de app goed te laten functioneren is het belangrijk dat de volgende zaken AAN staan:

  • GPS (locatie) zonder spaarstanden/batterijmodus
  • Wifi
  • Mobiele data

Voor meer informatie ga naar Toestellen en selecteer jouw toestel.

Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > Batterij optimalisatie > schakel over naar ‘Alle apps-lijst’ (Topmenu) > kies onze app > “Niet optimaliseren”.
  2. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > Aanpasbare batterij > UITzetten.
  3. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > PowerMaster > Auto start manager > zet Auto start AAN voor onze app.
  4. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij PowerMaster > Batterijbesparende opties > zet de volgende opties UIT (indien aanwezig):
    – “Detect battery-draining apps”
    – “Auto deny apps from auto-starting” 
    – “Clean up in suspend”
    – “Hibernate apps”

Helaas kunnen we geen garantie geven op deze aanwijzingen, omdat we niet in controle zijn van de telefoon en de precieze andere apps die aanwezig zijn op deze telefoon.

Indien Android 13 is geïnstalleerd op het Fairphone-toestel
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Locatie > zet Locatie gebruiken AAN.
  2. Ga naar Telefooninstellingen > Locatie > Locatieservices > Google-locatienauwkeurigheid > zet Locatienauwkeurigheid verbeteren AAN.
  3. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > Alle apps tonen > kies onze app > Rechten:
    – Fysieke activiteit > kies “Toestaan”
    – Locatie > kies “Altijd toestaan” en zet Exacte locatie gebruiken AAN
  4. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > Alle apps tonen > kies onze app:
    – Mobiele data en wifi > zet Achtergrondgegevens AAN
    – Batterijgebruik voor app > Selecteer “Onbeperkt”
  5. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > Batterijbesparing > zet Batterijbesparing gebruiken UIT.

Indien Android 11 is geïnstalleerd op het Fairphone-toestel
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefooninstelingen > Locatie:
    – zet Locatie gebruiken AAN
    – ga naar Geavanceerd > Google-locatienauwkeurigheid > zet Locatienauwkeurigheid verbeteren AAN
  2. Ga naar Telefooninstellingen > Apps en meldingen > tik onderaan op “Geavanceerde” > kies Speciale app-toegang > selecteer ‘Batterijoptimalisatie > klik op de knop Niet geoptimaliseerd > kies “Alle Apps” > kies onze app > kies “Niet optimaliseren”.
  3. Ga naar Snelle instellingen (‘Quick settings’) > Batterij > Batterijbesparing UITzetten.

Helaas kunnen we geen garantie geven op deze aanwijzingen, omdat we niet in controle zijn van de telefoon en de precieze andere apps die aanwezig zijn op deze telefoon.

Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen Batterij > Energiebesparende modus > Batterijoptimalisatie > zoek onze app op in de lijst > kies “Niet optimaliseren” > tik Opslaan.
  2. Ga naar Telefooninstellingen Apps > zoek onze app op in de lijst > kies Machtigingen > zet Locatie AAN.

Helaas kunnen we geen garantie geven op deze aanwijzingen, omdat we niet in controle zijn van de telefoon en de precieze andere apps die aanwezig zijn op deze telefoon.

Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt. Deze instructies zijn ‘in ieder geval’ van toepassing op de volgende Huawei toestellen:

P30 Pro
P30
P30 Lite
Nova 5T
P20 Pro
P20
P20 Lite
Mate20 Pro
Mate20
Mate20 Lite
P SMART 2019
P SMART 2018
P SMART Plus
P SMART Z
P10 Plus
P10
P10 Lite
Mate10 Pro
Mate10 Lite
Mate9
Y7
Y6
Honor10
Honor Play

Huawei P40 (Lite)-toestellen en andere nieuwe Huawei-toestellen worden helaas niet ondersteund, omdat deze toestellen geen gebruik (meer) maken van Google Play services.

 

STAP 1

Achterhaal de Android – en bijbehorende zogenaamde EMUI versie op jouw Huawei telefoon. Dit is belangrijker dan jouw precieze toestelversie:

Tik Telefooninstellingen Systeem > Over de telefoon
of:
Telefooninstellingen > Toestel-info > Software-info, daar staat het Android-versienummer.

 

STAP 2

Als de Android versie 10.0 is (EMUI versie 10.0):

  1. Kies Telefooninstellingen Locatie > Locatietoegang > Zet Toegang tot mijn locatie AAN.
    Kies Telefooninstellingen Apps > Apps > selecteer onze app > Permissies/Rechtenbeheer > zet locatie-recht naar “Altijd toestaan”.
  2. Kies Telefooninstellingen Locatie > Locatietoegang > Geavanceerde instellingen > zet Wifi-scannen en Bluetooth scannen AAN.
  3. Kies Telefooninstellingen Batterij > zet Prestatiemodus UIT.
  4. Kies Telefooninstellingen Batterij > zet Energiebesparingsmodus UIT.
  5. Kies Telefooninstellingen Batterij > zet Ultra-energiebesparingsmodus UIT.
  6. Kies Telefooninstellingen Batterij > Optimaliseren > stel in “Niet optimaliseren”.
  7. Kies Telefooninstellingen Batterij > App-opstartbeheer > zet optie Alles automatisch beheren UIT.
  8. Kies Telefooninstellingen Batterij > App-opstartbeheer > kies onze app > zet de optie “Handmatig beheren” AAN. Zet vervolgens de opties Automatisch opstartenSecundair opstarten en Actief in de achtergrond AAN.
    Of:
    Kies Telefooninstellingen Apps > selecteer onze app > Details van batterijgebruik > App-opstartbeheer > zet de optie “Automatisch beheren” UITZet vervolgens de opties Automatisch opstarten, Secundair opstarten en Actief in de achtergrond AAN.
  9. Kies Telefooninstellingen Apps > Geavanceerd (onderaan) > selecteer Optimalisatie negeren > Selecteer Alle apps > zoek onze app op > tik op “Toestaan”.
    Of:
    Kies Telefooninstellingen Apps > Apps > klik op de knop met de 3 verticale puntjes bovenaan > kies Speciale toegang > Batterij-optimalisatie > selecteer bovenaan “Alle apps” > zoek onze app op > tik op ‘Niet toestaan’.
  10. Kies Telefooninstellingen Batterij > Meer batterij instellingen. Zet optie Verbonden blijven wanneer apparaat slaapt AAN.
  11. Kies Optimalisatie > Dataverbruik. Zet optie Slimme databesparing UIT.

Helaas kunnen we geen garantie geven op deze aanwijzingen, omdat we niet in controle zijn van de telefoon en de precieze andere apps die aanwezig zijn op deze telefoon.

Indien iOS 18 is geïnstalleerd op de iPhone
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Privacy en beveiliging > Locatievoorzieningen > zet de optie “Locatievoorzieningen” AAN.
  2. Ga naar Telefooninstellingen Privacy en beveiliging > Beweging en conditie > zet de optie “Houd conditie bij” AAN.
  3. Ga terug naar Telefooninstellingen Apps > kies onze app > geef de app toegang tot:
    – Locatie > selecteer bij “STA TOEGANG TOT LOCATIE TOE” “Altijd”
    én zet de instelling “Exacte locatie” AAN.
    – Beweging en conditie > zet de schakelaar achter “Beweging en conditie” AAN.
  4. Herstart onze app.

Indien iOS 16 of iOS 17 is geïnstalleerd op de iPhone
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Privacy en beveiliging > Locatievoorzieningen > zet de optie “Locatievoorzieningen” AAN.
  2. Ga naar Telefooninstellingen Privacy en beveiliging > Beweging en conditie > zet de optie “Houd conditie bij” AAN.
  3. Ga terug naar Telefooninstellingen > kies onze app > geef de app toegang tot:
    – Locatie > selecteer bij “STA TOEGANG TOT LOCATIE TOE” “Altijd”
    én zet de instelling “Exacte locatie” AAN.
    – Beweging en conditie > zet de schakelaar achter “Beweging en conditie” AAN.
  4. Herstart onze app.


Indien iOS 14 of iOS 15 is geïnstalleerd op de iPhone
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen Privacy Locatievoorzieningen > zet de optie “Locatievoorzieningen” AAN.
  2. Ga naar Telefooninstellingen Privacy Beweging en conditie > zet de optie “Houd conditie bij” AAN.
  3. Ga terug naar Telefooninstellingen > kies onze app > geef de app toegang tot:
    – Locatie > selecteer bij “STA TOEGANG TOT LOCATIE TOE” “Altijd”
    én zet de instelling “Exacte locatie” AAN.
    – Beweging en conditie > zet de schakelaar achter “Beweging en conditie” AAN.
  4. Herstart onze app.

Update 8 februari 2022:
Apple heeft een nieuwe update uitgebracht, versie iOS 15.3. In deze versie lijken de registratieproblemen, die iOS 15-gebruikers ondervonden in combinatie met het volledig automatisch meten, te zijn opgelost. Alle iOS 15-gebruikers wordt daarom geadviseerd om deze nieuwste versie iOS 15.3 te installeren.

Helaas kunnen we geen garantie geven op deze aanwijzingen, omdat we niet in controle zijn van de telefoon en de precieze andere apps die aanwezig zijn op deze telefoon.

Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen > kies Batterij & stroombesparing > selecteer Batterijverbruik > kies Optimalisaties negeren > SCHAKEL IN.
  2. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > zoek onze app op in de lijst > kies Machtigingen > zet Locatie AAN.

Helaas kunnen we geen garantie geven op deze aanwijzingen, omdat we niet in controle zijn van de telefoon en de precieze andere apps die aanwezig zijn op deze telefoon.

Instellingen voor Motorola-toestellen met Android 12
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Zet de batterij optimalisatie voor onze app UIT:
    Ga naar Telefooninstellingen > “Apps & notifications” > “Advanced” > “Special app access” > “Battery optimization” > kies onze app > kies “Not optimized”.
    óf:
    Ga naar Telefooninstellingen > “Apps & notifications” > “See all apps” > kies onze app > “Battery” > kies “Don’t optimize”.
  2. Ga naar Telefooninstellingen > “Battery” > zet “Battery Saver” EN “Adaptive Battery” beiden UIT.
  3. Ga naar Telefooninstellingen > “Location” > zet “Use location” AAN.
  4. Ga naar Telefooninstellingen > “Location” > “App location permissions” > zet onze app bij “Allowed all the time” AND zet Exacte locatie gebruiken AAN.
  5. Ga naar Telefooninstellingen > “Location” > “Location services” > zet “Wi-Fi scanning” EN “Bluetooth scanning” beiden AAN.
  6. Ga naar Telefooninstellingen > “Location” > “Location services” > “Google Location Accuracy” > zet “Improve location accuracy” AAN.
  7. Indien van toepassing:
    Motorola heeft ook een ingebouwde app om het beheer van de apps eenvoudiger te maken: Open de “Device Shield-app”, ga naar “Background running“, selecteer onze app en tik op “Allow running in the background “. Ga op de hoofdpagina van de app naar “Apps auto-start” en zorg ervoor dat onze app is geactiveerd.
  8. Zet databesparing UIT:
    Ga naar Telefooninstellingen > “Network & Internet” > zet “Data Saver” UIT.
    óf:
    Ga naar Telefooninstellingen > Network & Internet“> Databesparing > zet Databesparing gebruiken UIT > ga naar Onbeperkte data > sta voor onze app toe dat er gebruik kan worden gemaakt van achtergrondgegevens.
  9. Zet gebruik achtergronddata AAN:
    Ga naar Telefooninstellingen > “Apps & notifications” > “See all XX apps” > “App info” > “Internet Service” > “Mobile data & Wi-Fi” > zet “Turn Background data & Unrestricted data usage” AAN.
    óf:
    Ga naar Telefooninstellingen > “Network & internet” > “Mobile network” > “App data usage” > klik op onze app > zet “Background data” AAN.
  10. Zet onbeperkte data AAN:
    Ga naar Telefooninstellingen > Netwerk & internet > Mobiel netwerk > Datawaarschuwing/-limiet > schakel Gegevenslimiet instellen UIT.
    óf:
    Ga naar Telefooninstellingen Apps > Speciale app-toegang > Onbeperkte data > onze app toestaan om achtergrondgegevens gebruiken, zelfs wanneer Databesparing is ingeschakeld.
  11. Ga naar Telefooninstellingen  Apps > kies onze app > Rechten/Machtigingen > zet Rechten intrekken en ruimte vrijmaken UIT.
  12. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > zet Wis machtiging bij niet gebruik app UIT.
  13. Ga naar Telefooninstellingen > “Apps” > kies onze app > “Battery” > kies “Unrestricted”.
  14. Open Recente apps > tik op het icoontje van onze app > kies Deze app vergrendelen. Er verschijn nu een slotje onderin de app. De app is nu vergrendeld.
  15. Start de telefoon opnieuw op.


Instellingen voor Motorola-toestellen met Android 11
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen > “Battery” > menu in de rechterbovenhoek > “Battery optimization” > klik op “Not optimized” > klik op “All Apps” > zoek onze app in deze lijst > tik op “Don’t Optimize”.
  2. Ga naar Telefooninstellingen > “Battery” > “Battery Optimization” > tik op het menu met de drie stippen > klik op “Advanced optimization” > zet Deep optimization” (of “Adaptive Battery“) EN “Sleep standby optimization” beiden UIT.
  3. Ga naar Telefooninstellingen > “Battery” > zet “Battery Saver” EN “Adaptive Battery” beiden UIT.
  4. Ga naar Telefooninstellingen > “Location” > “Enable Use location” > “zet “Wi‑Fi scanning and Bluetooth scanning” AAN.
  5. Ga naar Telefooninstellingen > “Location” > “Advanced” > “Google Location Accuracy” > zet “Improves location accuracy” AAN.
  6. Ga naar Telefooninstellingen > “Network & Internet” > zet “Data Saver” UIT.
  7. Ga naar Telefooninstellingen > “Apps & notifications” > “See all XX apps” > “App info” > “Internet Service” > “Mobile data & Wi-Fi” > zet “Turn Background data & Unrestricted data usage” AAN.
  8. Ga naar Telefooninstellingen > “Network & internet” > “Mobile network” > “App data usage” > klik op onze app > zet “Background data” AAN.

Helaas kunnen we geen garantie geven op deze aanwijzingen, omdat we niet in controle zijn van de telefoon en de precieze andere apps die aanwezig zijn op deze telefoon.

Indien Android 11 is geïnstalleerd op het Nokia-toestel
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Schakel het toestel een paar minuten UIT en start het daarna opnieuw op.
  2. Ga naar Telefooninstellingen Apps > kies onze app > zet Locatiepermissie op “Altijd”.
  3. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > zet Batterijbesparing ÉN Aanpasbaar batterijbeheer BEIDEN UIT.
  4. Indien van toepassing:
    Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > Beheer van activiteiten op de achtergrond:
    – Zet de optie Opschonen van achtergrondactiviteiten UIT.
    – Wanneer de optie Zwarte lijst inschakelen is INgeschakeld, voer dan uit:
    O Zoek onze app op in de lijst en zet de schakelaar UIT.
  5. Ga naar Telefoonnstellingen Batterij > tik rechtsboven op de knop met de 3 verticale puntjes:
    – 
    Kies Batterij optimalisatie > klik bovenin de lijst op “Niet geoptimaliseerd” en selecteer “Alle apps” > selecteer onze app > kies “Niet optimaliseren”.
    – Kies Batterij optimalisatie > Geavanceerde optimalisatie > schakel Diepe optimalisatie (of Aanpasbare battery) ÉN Optimalisatie slaapstand BEIDEN UIT.
  6. Ga naar Telefooninstellingen > Apps & meldingen > Alle apps > selecteer onze app > (Geavanceerd) > Batterij > NIET TOEVOEGEN Achtergrondbeperkingen.
  7. Ga naar Telefooninstellingen > kies onze app > App info > Toestemmingen > zet “Verwijder toestemmingen als app niet wordt gebruikt” UIT.
  8. Ga naar Telefooninstellingen > Locatie > zet Locatie gebruiken ÉN Wifi en Bluetooth scannen BEIDEN AAN.
  9. Ga naar Telefooninstellingen > Locatie > Geavanceerd > Google-locatienauwkeurigheid > zet Locatienauwkeurigheid verbeteren AAN.
  10. Indien van toepassing:
    Ga naar Telefooninstellingen Netwerk and Internet > WiFi > WiFi voorkeuren > zet Schakel automatisch over naar mobiele gegevens AAN.
  11. Indien van toepassing:
    Ga naar Telefooninstellingen > Weergave > Geavanceerd > zet Slaapstand UIT.
  12. Indien van toepassing:
    Ga naar Telefooninstellingen > Digital Welzijn & ouderlijk toezicht > verwijder onze app in de lijst.

Helaas kunnen we geen garantie geven op deze aanwijzingen, omdat we niet in controle zijn van de telefoon en de precieze andere apps die aanwezig zijn op deze telefoon.

Indien Android 13 geïnstalleerd op het OnePlus-toestel
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Locatie > Locatieservices > Google-locatienauwkeurigheid > zet “Locatienauwkeurigheid verbeteren” AAN.
  2. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > zet
    App-activiteit onderbreken indien niet gebruikt” UIT.
  3. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > Machtigingen:
    – Fysieke activiteit > selecteer “Toestaan”
    – Locatie > selecteer “Altijd toestaan” EN zet “Exacte locatie gebruiken” AAN.
  4. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > Accuverbruik: 
    – Voorgrondactiviteit toestaan: AANzetten
    – Activiteit op achtergrond toestaan: AANzetten
    – Automatisch starten toestaan: AANzetten.
  5. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > Dataverbruik:
    – Mobiele data uitschakelen: UITzetten
    – Wi-Fi uitschakelen: UITzetten
    – Gegevens op de achtergrond gebruiken: AANzetten.
  6. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > Energiebesparingsmodus: UITschakelen.
  7. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > Geavanceerde instellingen:
    – Hoge prestatiemodus: AANzetten
    – Batterijverbruik optimaliseren > lijst alle apps wordt getoond > kies onze app > kies “Niet optimaliseren”.
  8. Ga naar de lijst “Recente apps” > tik op het icoontje van onze app om de menu-opties te zien > kies “Deze app vergrendelen“.
    Er verschijnt nu een slotje onderin de app. De app is nu vergrendeld.


Indien Android 12 geïnstalleerd op het OnePlus-toestel
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Locatie > Locatieservices > Google-locatienauwkeurigheid > zet “Locatienauwkeurigheid verbeteren” AAN.
  2. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > App-rechten:
    – Fysieke activiteit > selecteer “Toestaan”
    – Locatie > selecteer “Altijd toestaan” EN zet “Exacte locatie gebruiken” AAN.
  3. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > Batterij > selecteer “Onbeperkt”.
  4. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > Energiebesparingsmodus: UITschakelen.
  5. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij App-batterijbeheer > zet “Voorgrondactiviteit toestaan” EN “Alle achtergrondactiviteit toestaan” beiden AAN.
  6. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > Geavanceerde instellingen:
    – Hoge prestatiemodus: 
    AANzetten
    – Batterijverbruik optimaliseren > 
    lijst alle apps wordt getoond > kies onze app kies “Niet optimaliseren.
  7. Ga naar Telefooninstellingen > zoek op “auto“ > kies “App autostart” > AANzetten
    Of:
    Ga naar Telefooninstellingen > Apps > Standaardapps > Apps die automatisch worden gestart > zet AAN voor onze app.
  8. Ga naar de lijst “Recente apps” > selecteer onze app en houdt deze ingedrukt om de menu-opties te zien > kies “Vergrendelen
    Of:
    Ga naar Telefooninstellingen > Privacy > klik op knop “App Lock” (onder “Beschermde privacy”) > zoek onze app op in de lijst > zet schakelaar AAN (= app is gelockt).

Mochten deze instructies niet hebben geholpen om het meten te verbeteren, check dan de onderstaande uitgebreidere instructies:

  1. Ga naar de lijst “Recente apps” > selecteer onze app en houdt deze ingedrukt om de menu-opties te zien > kies Details > Batterijverbruik > stel het volgende in:
    – Uitzetten Mobiele data: Mobiele data moet ingeschakeld worden, niet uitzetten
    – Uitzetten wifi: Wifi moet ingeschakeld worden, niet uitzetten
    – Achtergronddata gebruiken: AANzetten
  2. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > voer de volgende stappen uit:
    – Wis machtiging bij niet gebruik app: UITzetten
    – Ga naar ‘App-rechten > ‘Rechten intrekken en ruimte vrijmaken’ UITzetten.


Indien Android 11 geïnstalleerd op het OnePlus-toestel
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > zet Batterijbesparing UIT.
  2. Ga naar het OnePlus “Home”-scherm en open het Alle apps-scherm > ga naar onze app > houd het pictogram van de app ingedrukt totdat een lijst met opties verschijnt > klik op “App Info“:
    – Ga naar “Advanced” > “Battery” > “Battery optimization” > kies “Don’t Optimize”.
    – Ga naar Accubeheer > Activiteit op achtergrond toestaan > zet schakelaar AAN.
  3. Ga naar Telefooninstellingen Apps en meldingen > App-machtigingen > kies onze app > stel de juiste machtigingen in (geef onder andere Toegang tot de geschatte locatie en Toegang tot precieze locatie).
  4. Ga naar Telefooninstellingen Wi-Fi en Internet > Wi-Fi > schakel “Scannen altijd beschikbaar” IN.
  5. Open onze app > ga naar “Recent apps” > klik op de Vergrendelen-knop (= “Lock”) in de rechterbovenhoek van het app preview. Onze app zal nu een icoontje met een gesloten slotje bevatten.
  6. Indien aanwezig op het OnePlus-toestel:
    Ga naar Telefooninstellingen > Apps > klik op de Instellingen-knop (= wieltje) in de rechterbovenhoek > kies “App auto-lauch” > zet deze AAN voor onze app.
  7. Ga naar Telefooninstellingen > kies onze app > App info > “Permissions” > zet de optie “Remove permissions if an app isn’t used” UIT.

Helaas kunnen we geen garantie geven op deze aanwijzingen, omdat we niet in controle zijn van de telefoon en de precieze andere apps die aanwezig zijn op deze telefoon.

Indien Android 13 geïnstalleerd op het Oppo-toestel
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Locatie >
    – Locatieservices: AANzetten
    – Wifi en Bluetooth scanning:  Wifi scanning EN Bluetooth scanning beiden AANzetten
    – Locatienauwkeurigheid van Google: zet Locatienauwkeurigheid verbeteren AAN.
  2. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > Machtigingen:
    – Ga naar Fysieke activiteit > selecteer “Toestaan”
    – Ga naar Locatie > selecteer “Altijd toestaan” EN zet Exacte locatie gebruiken AAN.
  3. Ga naar Telefooninstellingen > “Akku’/’Batterij” > “Power saving mode” > stel in:
    – “Power saving mode”: UITzetten
    – “Turn on at specified battery level”: UITzetten
    – “Default optimizations”: zet hier indien mogelijk optimalisaties uit
    – “Super power saving mode”: UITzetten.
  4. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > Accuverbruik > stel in:
    – Voorgrondactiviteit toestaan: AANzetten
    – Activiteit op achtergrond toestaan: AANzetten
    – Automatisch starten toestaan: AANzetten.
  5. Ga naar Telefooninstellingen  Batterij > Meer instellingen:
    – Zet “High performance mode” AAN
    – Zet “Sleep standby optimization” UIT
    – Ga naar “Optimise battery use” > kies onze app > kies “Don’t optimize”.
  6. Ga naar Telefooninstellingen > Wifi > kies (⁝) menu (bovenin) > Meer instellingen > Wifi Direct > veeg vanaf de bovenkant van het scherm omlaag om Snelle instellingen te openen > schakel de knoppen WifiBluetooth en Locatie allemaal IN.
  7. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > stel in:
    – App-activiteit onderbreken indien niet gebruikt > zet deze optie UIT
    – Ga naar Machtigingen > zet optie “Rechten intrekken en ruimte vrijmaken'”UIT.
  8. Open Recente apps > tik op het icoontje van onze app > kies “Deze app vergrendelen”. Er verschijn nu een slotje onderin de app. De app is nu vergrendeld.


Indien Android 12 geïnstalleerd op het Oppo-toestel
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > zet “Power saving mode” EN “Super power saving mode” beiden UIT.
  2. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > klik op ‘save power‘ bovenin > zet optie “Background activity” AAN.
  3. Ga naar Telefooninstellingen  > “Advanced settings”:
    – Zet “High performance mode” AAN
    – Zet “Sleep standby optimization” UIT
    – Ga naar “Optimise battery use ‘ > kies onze app > kies “Don’t optimise”.
  4. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > “Auto lauch” > kies onze app > zet schakelaar AAN.
  5. Ga naar Telefooninstellingen > Wifi > kies (⁝) menu (bovenin) > “Advanced settings” > zet optie “Scanning always available” AAN.
  6. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > Machtigingen > Locatie > stel  in:
    – Toegang tot Locatie voor deze app = “Altijd toestaan”
    – Exacte locatie gebruiken: zet deze optie AAN.
  7. Ga naar Telefooninstellingen > Apps >kies onze app >stel in:
    – Wis machtiging bij niet gebruik app > zet deze optie UIT
    – Ga naar Machtigingen > zet optie “Rechten intrekken en ruimte vrijmaken” UIT.
  8. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > Batterij > stel in “Gegevens gebruiken” = “Onbeperkt”.


Indien Android 11 geïnstalleerd op het Oppo-toestel
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefoonnstellingen Batterij > zet Energiebesparingsmodus én Superenergiebesparingsmodus beiden UIT.
  2. Ga naar Telefoonnstellingen > Batterij > Meer batterij instellingen:
    – Zet “High performance mode” AAN
    – Ga naar “Optimize battery use” > kies onze app > ‘Niet optimaliseren’
    – Zet “Sleep standby optimization” UIT.
  3. Ga naar Telefoonnstellingen > App beheer > kies onze app in de lijst > “Data usage details” > zet Achtergronddata AAN.
  4. Ga naar Telefoonnstellingen > App beheer > kies onze app in de lijst > Batterijgebruik:
    – Voorgrondactiviteit toestaan: AANzetten
    – Achtergrondactiviteit toestaan: AANzetten
    – Automatisch starten: AANzetten.
  5. Ga naar Telefoonnstellingen > App beheer > kies onze app in de lijst > “Permissions” > Locatie > kies “Altijd toestaan”.
  6. Ga naar Telefooninstellingen > ga naar de app-instellingen van onze app > zet de optie “Rechten verwijderen als app niet wordt gebruikt” UIT.

Helaas kunnen we geen garantie geven op deze aanwijzingen, omdat we niet in controle zijn van de telefoon en de precieze andere apps die aanwezig zijn op deze telefoon.

Indien Android 14 is geïnstalleerd op het Pixel-toestel:
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen Apps > kies Alle apps zien > kies onze app > Batterijgebruik voor app > selecteer “Onbeperkt”.
    Of:
    Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > Batterijgebuik voor app > zet schakelaar ‘Achtergrondgebruik toestaan‘ AAN> klik op deze tekst ‘Achtergrondgebruik toestaan‘ > in het vervolgscherm dat verschijnt selecteer ‘”Onbeperkt”.
  2. Ga naar Telefooninstellingen Apps > kies Alle apps zien > kies onze app > Rechten > stel in:
    – Fysieke activiteit: Selecteer “Toestaan
    – Locatie: Selecteer “Altijd toestaan” EN zet ‘Exacte locatie gebruiken‘ AAN.
  3. Ga naar Telefooninstellingen Locatie Locatieservices Locatienauwkeurigheid van Google > zet ‘Locatienauwkeurigheid verbeteren‘ AAN.

Mochten deze instructies niet hebben geholpen om het meten te verbeteren, check dan de onderstaande uitgebreidere instructies:

  1. Ga naar Telefooninstellingen Apps > kies Alle apps zien > kies onze app > Rechten > zet ‘App-activiteit onderbreken indien niet gebruikt‘ UIT.
  2. Ga naar Telefooninstellingen Batterij:
    – Batterijbesparing > zet ‘Batterijbesparing gebruiken‘ UIT
    – Kies ‘Aangepast batterijgebruik’ > zet ‘Aangepaste batterij gebruiken‘ UIT.


Indien Android 13 is geïnstalleerd op het Pixel-toestel:
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Locatie > Locatieservices > Locatienauwkeurigheid van Google > zet ‘Locatienauwkeurigheid verbeteren’ AAN.
  2. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies Alle apps > kies onze app > Rechten > stel in:
    – Fysieke activiteit: Selecteer “Toestaan
    – Locatie: Selecteer “Altijd toestaan” EN zet ‘Exacte locatie gebruiken’ AAN.
  3. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > Batterijgebruik > selecteer onze app > selecteer “Onbeperkt”.

Mochten deze instructies niet hebben geholpen om het meten te verbeteren, check dan de onderstaande uitgebreidere instructies:

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies Alle apps >kies onze app > Rechten > zet “App-activiteit onderbreken indien niet gebruikt” UIT.
  2. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij:
    – Batterijbesparing > zet “Batterijbesparing gebruiken” UIT
    – Aangepaste voorkeuren > zet “Aangepaste batterij” UIT.


Indien tot en met Android 12 is geïnstalleerd op het Pixel-toestel:
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Apps en meldingen >  Geavanceerde >  Speciale app-toegang > Batterijoptimalisatie > schakel over naar ‘Alle apps-lijst’ (Topmenu)  > kies onze app > “Niet optimaliseren”.
  2. Ga naar Telefooninstellingen Apps > kies onze app > Geavanceerd Batterij Achtergrondbeperkingen > zet beperkingen UIT (= Gebruik op de achtergrond kan niet worden beperkt).
  3. Ga naar Telefooninstellingen Batterij > Aanpasbaar batterijbeheer > zet UIT.

Helaas kunnen we geen garantie geven op deze aanwijzingen, omdat we niet in controle zijn van de telefoon en de precieze andere apps die aanwezig zijn op deze telefoon.

Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Kies Telefooninstellingen > “Additional Settings” > “Device & Privacy” > “Location Information” > kies “High accuracy”.
  2. Kies Telefooninstellingen > “Additional Settings” > “Device & Privacy” > “Location Information” > “Apps Using GPS in Background”.
  3. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij:
    – “Power saving mode”: UITzetten
    – “Super Power saving mode”: UITzetten
    – “App Battery management” > kies onze app in de lijst > zet alle 3 opties “Allow foreground activity”, “Allow background activity” en “Allow auto-launch” AAN
    – “Power saver options”: zet optie “Sleep stand-by optimization” UIT
    – “Performance mode”: zet optie “No Performance Improvement” AAN.
  4. En/Of: Schakel de batterij-optimalisaties voor onze app uit:
    – Ga naar Telefooninstelingen > “Battery & performance” > zet “Battery saver” UIT
    – Ga naar Telefooninstelingen Apps > “Manage apps” > onze app > “Battery saver” > stel in “Geen beperkingen”.
    –  Ga naar Telefooninstelingen > “Battery & performance” > “App battery saver” > onze app > stel in “Geen beperkingen”.

Helaas kunnen we geen garantie geven op deze aanwijzingen, omdat we niet in controle zijn van de telefoon en de precieze andere apps die aanwezig zijn op deze telefoon.

Indien Android 14 is geïnstalleerd op het Samsung-toestel

We gaan er vanuit dat je tijdens het inloggen op de app daar alle gevraagde permissies hebt gegeven. Daarnaast is het noodzakelijk om op Samsung devices de volgende instellingen te checken.

  1. Ga naar Telefooninstellingen en zoek op de onderstaande trefwoorden door op het vergrootglas rechtsboven te klikken.
    Zoek op het trefwoord “Locatie“:
    – Selecteer “Locatieservices” > Locatieservices Google-locatienauwkeurigheid > zet ‘Locatienauwkeurigheid verbeteren’ AAN.
  2. Ga naar Telefooninstellingen Batterij > Zet Spaarstand UIT.
  3. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > Machtigingen:
    – kies Fysieke activiteit > selecteer “Toestaan
    – kies Locatie > selecteer “Altijd toestaan” EN zet “Exacte locatie gebruiken” AAN.
  4. Ga naar Telefooninstellingen Apps > kies onze app > Batterij > kies “Onbeperkt”.

Mochten deze instructies niet hebben geholpen om het meten te verbeteren, check dan de onderstaande uitgebreidere instructies:

  1. Ga naar Telefooninstellingen Apparaatonderhoud Automatische optimalisatie > Automatisch opnieuw starten > zet de opties “Opnieuw starten indien nodig” en “Opnieuw starten volgens schema” beiden UIT.
  2. Zoek op het trefwoord “Aanpasbare batterij” en selecteer “Aanpasbare batterij” onder “Batterij”. Zet deze instelling UIT.
  3. Ga naar Telefooninstellingen Batterij Spaarstand > zet “Apps beperken en Startscherm” UIT.
  4. Zoek op het trefwoord “Geheugen” en selecteer “Geheugen” onder “Apparaatonderhoud”. Voer de volgende stap uit:
    – Ga naar “Uitgesloten apps” > klik op het +-teken rechtsboven > selecteer onze app > klik op “Toevoegen”.
  5. Ga naar Telefooninstellingen Apps > kies onze app > voer de volgende stappen uit:
    – Wis machtiging bij niet gebruik app: UITzetten
    – Ga naar “Machtigingen” > “App-activiteit onderbreken indien niet gebruikt” UITzetten
    – Ga naar “Mobiele gegevens” > “Gegevensgebr. achtergrond toestaan” AANzetten.
  6. Klik op de knop “Recente apps” (knop onderaan met 3 verticale streepjes) > selecteer onze app > klik bovenaan op het icoontje van onze app om de menu-opties te zien > kies “Open houden” of “Deze app vergrendelen“.
    Er verschijnt nu een slotje onderin de app. De app is nu vergrendeld.


Indien Android 13 is geïnstalleerd op het Samsung-toestel

We gaan er vanuit dat je tijdens het inloggen op de app daar alle gevraagde permissies hebt gegeven. Daarnaast is het noodzakelijk om op Samsung devices de volgende instellingen te checken.

  1. Ga naar Telefooninstellingen en zoek op de onderstaande trefwoorden door op het vergrootglas rechtsboven te klikken.
    Zoek op het trefwoord “Locatie“:
    – Selecteer “Locatieservices” > Locatieservices > Locatienauwkeurigheid van Google > zet “Locatienauwkeurigheid verbeteren” AAN.
  2. Zoek op het trefwoord “Batterij” en selecteer “Batterij” onder “Batterij en apparaatonderhoud”. Zet Spaarstand UIT.
    Of:
    Ga naar Telefooninstellingen Batterij en apparaatonderhoud > Batterij > zet “Spaarstand” UIT.
  3. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > Machtigingen:
    – kies Fysieke activiteit > selecteer “Toestaan
    – kies Locatie > selecteer “Altijd toestaan” EN zet “Exacte locatie gebruiken” AAN.
  4. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > Batterij > kies “Onbeperkt.

Mochten deze instructies niet hebben geholpen om het meten te verbeteren, check dan de onderstaande uitgebreidere instructies:

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij en apparaatonderhoud > Automatische optimalisatie > zet “Opnieuw starten indien nodig” UIT.
  2. Zoek op het trefwoord “Batterij” en selecteer “Batterij” onder “Batterij en apparaatonderhoud”. Voer de volgende stap uit:
    – Ga naar “Meer batterij-instellingen” > “Aanpasbare batterij” UITzetten.
  3. Zoek op het trefwoord “Geheugen” en selecteer “Uitgesloten apps”. Klik op het +-teken rechtsboven > selecteer onze app > klik op “Toevoegen”.
  4. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > voer de volgende stappen uit:
    – Wis machtiging bij niet gebruik app: UITzetten
    – Ga naar “Machtigingen” > “App-activiteit onderbreken indien niet gebruikt” UITzetten
    – Ga naar “Mobiele gegevens” > “Gegevensgebr. achtergrond toestaan” AANzetten.


Indien Android 12 is geïnstalleerd op het Samsung-toestel

We gaan er vanuit dat je tijdens het inloggen op de app daar alle gevraagde permissies hebt gegeven. Daarnaast is het noodzakelijk om op Samsung devices de volgende instellingen te checken.

  1. Ga naar Telefooninstellingen en zoek op de onderstaande trefwoorden door op het vergrootglas rechtsboven te klikken.
    Zoek op het trefwoord “Locatie“:
    – Selecteer “Locatieservices” > Locatieservices > Locatienauwkeurigheid van Google > zet “Locatienauwkeurigheid verbeteren” AAN.
  2. Zoek op het trefwoord “Batterij” en selecteer “Batterij” onder “Batterij en apparaatonderhoud”. Zet Spaarstand UIT.
  3. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > Machtigingen:
    – kies Fysieke activiteit > selecteer “Toestaan
    – kies Locatie > selecteer “Altijd toestaan” EN zet “Exacte locatie gebruiken” AAN.
  4. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > Batterij > kies “Onbeperkt.

Mochten deze instructies niet hebben geholpen om het meten te verbeteren, check dan de onderstaande uitgebreidere instructies:

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij en apparaatonderhoud > kies () menu > Automatische instelling > voer de volgende stappen uit:
    – Dagelijks autom. optimaliseren: UITzetten
    – Automatische opnieuw starten op ingestelde tijden: UITzetten
    – Aangepast spaarstand: UITzetten
  2. Zoek op het trefwoord “Batterij” en selecteer “Batterij” onder “Batterij en apparaatonderhoud“. Voer de volgende stap uit:
    – Ga naar ‘Meer batterij-instellingen’ > “Aanpasbare batterij” UITzetten
  3. Zoek op het trefwoord “Geheugen” en selecteer “Uitgesloten apps“. Klik op het +-teken rechtsboven > selecteer onze app > klik op ‘Toevoegen’.
  4. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > voer de volgende stappen uit:
    – Wis machtiging bij niet gebruik app: UITzetten
    – Ga naar “Machtigingen” > “Rechten intrekken en ruimte vrijmaken” UITzetten
    – Ga naar “Mobiele gegevens” > “Gegevensgebr. achtergrond toestaan’”AANzetten.

Indien Android 11 is geïnstalleerd op het Samsung-toestel

We gaan er vanuit dat je tijdens het inloggen op de app daar alle gevraagde permissies hebt gegeven. Daarnaast is het noodzakelijk om op Samsung devices de volgende instellingen te checken.

  1. Ga naar Telefooninstellingen en zoek op de onderstaande trefwoorden door op het vergrootglas rechtsboven te klikken:
    Zoek op het trefwoord “Locatie“, en zorg er voor dat onder “Precisie verbeteren” beide opties “Scannen via Wi-Fi” en “Scannen via Bluetooth” AAN staan.
    Daarnaast moet “Locatienauwkeurigheid van Google” AAN staan.
    En controleer onder “App-machtigingen” of onze app in het lijstje met “ALTIJD TOEGESTAAN” staat. Meestal is dit al zo, maar dit is een dubbel check.
  2. Zoek op het trefwoord “Optimali” en selecteer “Batterijverbr. optimalis.” wat blijkbaar staat voor “Batterijverbruik optimalisatie”, en zoek onze app in de lijst met alle apps, en schakel optimalisatie daarvoor UIT.
  3. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij en apparaatonderhoud > kies (⁝) menu > Automatische instelling > voer de volgende stappen uit:
    – Dagelijks autom. optimaliseren: UITzetten
    – Automatische opnieuw starten op ingestelde tijden: UITzetten
    – Aangepast spaarstand: UITzetten
  4. Zoek op het trefwoord “Batterij” en selecteer “Batterij” onder “Batterij en apparaatonderhoud“. Zet daar “Spaarstand” UIT.
    Kies onder “Meer batterij-instellingen” voor “Aanpasbare batterij” en zet deze UIT.
  5. Zoek op trefwoord “sluimeren” en selecteer “Sluimerende apps“. Zet daar “Ongebruikte apps lateren sluimeren” UIT.
  6. Zoek op het trefwoord “Geheugen” en selecteer “Uitgesloten apps“. Klik op het plus-teken rechtsboven en selecteer onze app om deze toe te voegen.
  7. Ga naar Telefooninstellingen > kies onze app > Voer de volgende stappen uit:
    – Ga naar “Machtigingen” > “Rechten verwijderen als app niet wordt gebruikt” UITzetten
    – Ga naar “Mobiele gegevens” > “Gegevensgebr. achtergrond” AANzetten.

Helaas kunnen we geen garantie geven op deze aanwijzingen, omdat we niet in controle zijn van de telefoon en de precieze andere apps die aanwezig zijn op deze telefoon.

Indien Android 6 en hoger is geïnstalleerd op het Sony-toestel:
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:


Instellingen m.b.t. opslag en geheugen

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Opslag en geheugen > Smart cleaner > zet de schakelaar UIT.
    Of:
    Ga naar Telefooninstellingen > Opslag en geheugen > tik rechtsboven op de knop met de 3 verticale puntjes > kies Geavanceerd > voeg onze app toe aan de “Whitelist”.

Instellingen m.b.t. STAMINA-modus

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Battery/Energiebeheer > STAMINA-modus > zet de schakelaar bovenaan UIT of selecteer “Nooit” > zet indien mogelijk ook Extented standby UIT > zet ook Extended usage UIT > zet ook Stamina clock UIT > klik op Apps actief in standby en voeg via “Applicaties toevoegen” onze app toe aan de lijst.
  2. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > Ultra STAMINA-mode > zet schakelaar UIT of zet “ACTIVEREN” UIT.

Instellingen m.b.t. batterijoptimalisatie

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij/Energiebeheer > tik rechtsboven op de knop met de 3 verticale puntjes > kies Batterijoptimalisatie > kies bovenin voor Apps/Alle apps > kies in de lijst onze app > stel in “Niet optimaliseren.
    Of:
    Ga naar batterijoptimalisatie via: Telefooninstellingen > Applicaties > Speciale toegang.
    Of:
    Ga naar Telefooninstellingen > Apps en meldingen > tik onderaan op Geavanceerde > kies Speciale toegang > selecteer bovenaan het scherm Batterijoptimalisatie > klik op de grote knop (“Niet geoptimaliseerd”) > kies ‘Alle apps’ > kies onze app > kies “Niet optimaliseren .

Instellingen m.b.t. batterijbesparingsmodus

  1.  Ga naar Telefooninstellingen > indien mogelijk: kies Netwerk & Internet > kies Data gebruik > kies Batterijbesparingsmodus > zet schakelaar UIT > indien mogelijk: selecteer Onbeperkte data toegang en voeg onze app toe.
    Of:
    Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > tik rechtsboven op de knop met de 3 verticale puntjes > Batterijbesparingsmodus > zet schakelaar UIT.
    Of:
    Ga naar Telefooninstellingen > Batterij/Energiebeheer >  klik op Batterijbesparingsmodus > zet schakelaar UIT of zet “ACTIVEREN” UIT.
    Of:
    Ga naar Telefooninstellingen Batterij > Batttery Manager > zet schakelaar UIT .
  2. Of: Ga naar Telefooninstellingen > BatterijBatterijbesparingsmodus > controleer of de schakelaar naast Automatisch inschakelen UIT staat > indien dat niet het geval is: Zet de drempel op een laag percentage, bijvoorbeeld “Op 15%”> zet de schakelaar naast Automatisch inschakelen UIT.
  3. Of: Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > Aanpasbaar batterijbeheer > zet schakelaar UIT.
  4. Of: Ga naar Telefooninstellingen > Scherm > Slaapstand > zet schakelaar UIT.
  5. Of: Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > Batterijverzorging > zet schakelaar UIT .

Instellingen m.b.t. permissies

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > selecteer onze app in de lijst > Machtigingen > zet alle permissies (waaronder “Locatie”) AAN.
    Of:
    Ga naar Telefooninstellingen Apps > kies onze app > zet Locatiepermissie op “Altijd.
    Of:
    Ga naar Telefooninstellingen > Apps & Meldingen > “Toon alle .. apps”. > kies in de lijst onze app > kies Machtigingen > zet alle schakelaars AAN.
  2. Of: Ga naar Telefooninstellingen > Apps & Meldingen > klik op “Toon alle … apps” > kies onze app in de lijst > Geavanceerd > Batterij > controleer of Achtergrondbeperking is ingesteld op “App kan de batterij op de achtergrond gebruiken” > indien Achtergrondbeperking is ingesteld op “Beperkt” dan klik op Achtergrondbeperking en kies ‘Verwijderen’ .
  3. Of in Android 11: Ga naar Telefooninstellingen > kies onze app > App-info > Permissions > zet de optie “Permissions auto-reset” (= Machtigingen automatisch resetten) UIT.

Helaas kunnen we geen garantie geven op deze aanwijzingen, omdat we niet in controle zijn van de telefoon en de precieze andere apps die aanwezig zijn op deze telefoon.

Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Phone assist > Power Saver/Battery > Eco Mode > UITzetten.
  2. Ga naar Phone assist > Power Saver/Battery > Optimized mode > UITzetten of zet de schakelaar naast onze app op “Niet geoptimaliseerd“.
  3. Ga naar Phone assist > Advanced settings > White-list apps background > zet onze app in deze “white-list”.
    Of via:
    Ga naar Phone Assistant > Battery > Manual mode > klik op het Tandwielpictogram rechtsboven > Background apps whitelist > selecteer onze app.
  4. En/of: Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > zet de opties “Standby intelligent power saving” en “Battery saver” beiden UIT.

Helaas kunnen we geen garantie geven op deze aanwijzingen, omdat we niet in controle zijn van de telefoon en de precieze andere apps die aanwezig zijn op deze telefoon.

Indien MIUI 13 (Android 11.0 – 13.0) is geïnstalleerd op het Xiaomi-toestel
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Locatie > Locatietoestemmingen app > selecteer onze app > stel in:
    – Toegang tot Locatie voor deze app = Altijd toestaan
    – Exacte locatie gebruiken: zet deze optie AAN.
  2. Ga naar Telefooninstellingen > Apps (en meldingen) > selecteer onze app > Rechten/App machtigingen:
    – Ga naar Fysieke activiteit > selecteer “Toestaan”.
  3. Ga naar Telefooninstellingen > Locatie > Toegang locatie/Locatieservices:
    – Locatienauwkeurigheid van Google: zet ’Locatienauwkeurigheid verbeteren’ AAN
    – Wi-Fi scanning: AANzetten
    – Bluetooth scanning: AANzetten.
  4. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > Apps beheren/Machtigingen > selecteer onze app > zet Autostart AAN.
  5. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > klik op Instellingen (= tandwielpictogram rechtsboven):
    – Mobiele data uitschakelen wanneer het apparaat is vergrendeld: selecteer “Nooit”
    – Cache legen wanneer het apparaat is vergrendeld: selecteer “Nooit”.
  6. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > Apps beheren/Machtigingen > selecteer onze app > Batterijbesparing/Spaarstand > kies “Geen beperkingen”.
  7. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij:
    – Selecteer Gebalanceerd (= de middelste optie)
    – Ultra batterijbesparing: zet UIT.
  8. Ga naar Telefooninstellingen > Batterij > klik op Instellingen (= tandwielpictogram rechtsboven) > zet Batterijbesparing UIT.
  9. Open Security App > klik op Instellingen (= tandwielpictogram rechtsboven) > Opschonen > Instellingen opschonen:
    – Herinner eraan om op te schonen: zet UIT
    – Scan app-geheugen: zet UIT.
  10. Open Security App > klik op Instellingen (= tandwielpictogram rechtsboven) > Snelheid verhogen > Vergrendel apps > zet schakelaar naast onze app AAN.
    Of:
    Klik op de Recente apps-knop > selecteer onze app > tik op het icoontje van onze app > kies in de keuzelijst die verschijnt “Deze app vergrendelen” of het slotpictogram.
    Er verschijnt nu een slotje onderin de app. De app is nu vergrendeld.

Indien MIUI 12 (Android 9.0 – 11.0) is geïnstalleerd op het Xiaomi-toestel
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:

  1. Open Security App > “Permissions” of Apps beheren > Autostart > zet Autostart AAN bij onze app.
    Of:
    Ga naar Telefooninstellingen > Apps > Apps beheren > selecteer onze app > zet Autostart AAN.
  2. Open Security App > Batterij > “App Battery Saver” > kies onze app > kies “Geen beperkingen“.
    Of:
    Ga naar Telefooninstellingen > Apps > Apps beheren > selecteer onze app > Batterijbesparing > kies “Geen beperkingen“.
  3. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > Apps beheren > selecteer onze app en stel in:
    Andere machtigingen: zet de opties “Change Wi-Fi connectivity” en “Show on lock screen” beiden AAN.
  4. Ga naar Telefooninstellingen >Batterij & prestaties > klik op Instellingen (= tandwielpictogram rechtsboven) > Energiebesparende app > selecteer onze app > kies “Geen beperkingen“.
  5. Of: Open Security App > Batterij & prestaties > zet de opties Batterijbesparing EN Ultra batterijbesparingen beiden UIT.
  6. Klik op de Recente apps-knop > selecteer onze app en houdt het ingedrukt > selecteer in de vervolgkeuzelijst die ernaast verschijnt het slotpictogram.
    Of:
    Klik op de Recente apps-knop > sleep onze app naar beneden (deze wordt vergrendeld).
  7. Open Security App > klik op Instellingen (= tandwielpictogram rechtsboven) >”Boost speed” > “Lock apps” > zet schakelaar naast onze app AAN.
  8. Ga naar Telefooninstellingen > kies onze app > App info > “Permissions” > zet de optie “Remove permissions if an app isn’t used” UIT.

Helaas kunnen we geen garantie geven op deze aanwijzingen, omdat we niet in controle zijn van de telefoon en de precieze andere apps die aanwezig zijn op deze telefoon.

Er zijn veel verschillende soorten Android-telefoons. De instellingen welke noodzakelijk zijn om onze app goed te laten meten, kunnen verschillen per toestel. Voor meer informatie, ga naar Veelgestelde vragen > Toestellen > selecteer jouw Android-toestel.

Mocht jouw toestel niet in onze lijst met toestellen staan en er zijn problemen dat er niet (goed) gemeten wordt, probeer dan een vergelijkbare instelling te vinden zoals vermeld voor een van de andere toestellen. Zorg daarbij altijd dat de energiebesparende stand UIT staat en dat ook optimalisatie is UITgeschakeld.

Algemeen gelden voor alle Android-toestellen de volgende telefooninstellingen:

Voor alle toestellen met Android 14 geldt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen Locatie Locatieservices:
    – Locatienauwkeurigheid van Google: zet “Locatienauwkeurigheid verbeteren” AAN
    – Scannen via Wi-Fi: AANzetten
    – Scannen via Bluetooth: AANzetten.
  2. Ga naar Telefooninstellingen Apps > kies onze app > Machtigingen/Rechten:
    – Ga naar Fysieke activiteit > selecteer “Toestaan”
    – Ga naar Locatie > selecteer “Altijd toestaan” EN zet “Exacte locatie gebruiken” AAN.
  3. Ga naar Telefooninstellingen Apps > kies onze app > Batterij > selecteer “Onbeperkt”.
    Of:
    Ga naar Telefooninstellingen Apps > kies onze app > Batterijgebuik voor app > zet schakelaar “Achtergrondgebruik toestaan” AAN > klik op deze tekst “Achtergrondgebruik toestaan” > in het vervolgscherm dat verschijnt selecteer ‘”Onbeperkt”.
  4. Ga naar Telefooninstellingen > klik op het vergrootglas rechtsboven:
    – zoek op het trefwoord “batterijbesparing” of “spaarstand” > zet deze UIT
    – zoek op het trefwoord “aanpasbare batterij” > zet deze UIT.
  5. Open Recente apps > tik op het icoontje van onze app > kies “Deze app vergrendelen”.
    Er verschijnt nu een slotje onderin de app. De app is nu vergrendeld.

Voor alle toestellen met Android 12 of Android 13 geldt:

  1. Ga naar Telefooninstellingen > Locatie > Locatieservices:
    – Locatienauwkeurigheid van Google: zet “Locatienauwkeurigheid verbeteren” AAN
    – Scannen via Wi-Fi: AANzetten
    – Scannen via Bluetooth: AANzetten.
  2. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > Machtigingen/Rechten:
    – Ga naar Fysieke activiteit > selecteer “Toestaan”
    – Ga naar Locatie > selecteer “Altijd toestaan” EN zet “Exacte locatie gebruiken” AAN.
  3. Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > Batterij > selecteer “Onbeperkt”.
  4. Ga naar Telefooninstellingen > klik op het vergrootglas rechtsboven:
    – zoek op het trefwoord “batterijbesparing” of “spaarstand” > zet deze UIT
    – zoek op het trefwoord “aanpasbare batterij” > zet deze UIT.
  5. Open Recente apps > tik op het icoontje van onze app > kies “Deze app vergrendelen”.
    Er verschijnt nu een slotje onderin de app. De app is nu vergrendeld.


Voor alle toestellen met Android 11 geldt:

  1. Ga naar de app instellingen en zet het Locatie-recht op “Altijd toestaan“.
  2. Ga naar Telefooninstellingen > kies onze app > Machtigingen > zet de optie “Rechten verwijderen als app niet wordt gebruikt” UIT.
  3. Ga naar Telefooninstellingen Apps > selecteer drie stippenmenu (rechterbovenhoek) > Speciale toegang Optimaliseer batterijgebruik > zoek onze app op in de lijst en stel in dat de app niet geoptimaliseerd wordt.

Daarnaast zou je ook nog eens kunnen kijken op de volgende website https://dontkillmyapp.com/. Hier vind je ook nog tips over telefooninstellingen op verschillende toestellen.

Het project Ik fiets is een stimulerings- en gedragscampagne voor de fiets ontwikkeld in opdracht van de provincie Utrecht en momenteel uitgevoerd door Keijzer B.V. en Mobidot.

Jazeker, als je zelf ook betrokken bent bij het stimuleren van fietsgebruik in de provincie Utrecht of vind je jouw activiteiten passen bij het campagnelabel Ik fiets, dan is samenwerking zeker mogelijk. Wil je de mogelijkheden verkennen? Stuur dan een mailtje naar fiets@provincie-utrecht.nl of bekijk de toolkits op onze website.